Dag 12: Torrey - Bryce Canyon

Maandag 18 juli 2016
Hotel: Bryce View Lodge
Temperatuur: 22°C
Aantal gereden miles: 180 miles

Hier zijn we weer :)
We hebben vaak tegen elkaar gezegd dat we nog niet veel wolken gezien hebben maar de rit vandaag heeft dat helemaal goed gemaakt :)
We hebben onze eerste regen gehad. We zaten dan ook vrij hoog, op een 10000 voet. Het positieve aan dit verhaal is dat de auto nu terug wit is, want die was een beetje rood geworden door al het stof.

We zullen beginnen bij het begin. Deze morgen liep de wekker wel heel vroeg af, al om 6u. We wouden vroeg bij Calf Creek aankomen om hier een mooie wandeling te maken naar een prachtige waterval. Maar het weer heeft er anders over beslist. Het regende. Dus voor niets zo vroeg opgestaan.
We hebben, ondanks de regen, wel genoten van de mooie Scenic Byway UT 12. Wat een mooie weg om te rijden. We zouden hem ook nog eens ooit graag willen rijden als het mooi weer is, dan is hij waarschijnlijk nog veeeeel mooier.

Na ongeveer 2u30 kwamen we aan in Tropic, een klein dorpje net naast Bryce Canyon NP. We hadden stops gepland op onze weg naar hier maar door het weer hebben we deze laten vallen en zijn we in één keer doorgereden naar hier. En we hebben er geen spijt van. Het was hier niet zo warm als we gewoon waren van de voorbije dagen maar het was wel droog. Dus we besloten om dadelijk een hike te wandelen. We kozen voor Mossy Cave Trail, niet zo een lange trail, ongeveer 1.5 km, maar wel een hele mooie. We liepen langs een beekje tot aan de waterval.

Na onze korte wandeling, hadden we de smaakt te pakken. Het was hier te mooi om niets te doen dus we besloten Bryce Canyon NP in te rijden en daar ook nog een wandeling te doen. We kozen voor de Queen's Garden Trail. Deze begint bij het uitkijkpunt Sunrise Point. Hier loop je een heel stuk de canyon in, tussen de hoodoos. We hebben dan ongeveer halfweg gekozen om via de Navajo Trail terug naar boven te gaan. Dan ga je via switchbacks terug omhoog en via de Rim Trail terug naar het beginpunt van de Queen's Garden Trail. In totaal hebben we een 4.6 km gewandeld met een hoogteverschil van ongeveer een kleine 200 meter. En de kindjes hebben hem ook volledig gewandeld. Zonder zeuren :) Ze hebben dat super flink gedaan. We zijn fier op hun. Toen we na al dat wandelen eindelijk terug bij de auto kwamen, waren ze wel op. Bram is na een paar minuten al in slaap gevallen.

rodeo in Bryce
Navajo/Queen's Garden Trail

Hier zie je goed het hoogte vershil

via Switchbacks terug omhoog, we
kunnen nog lachen  :)

de Switchbacks

we zijn er bijna :)

oef helemaal boven geraakt

hier zijn wij langs naar boven gekomen

het uitzicht bij Sunset Point, daar beneden hebben wij gewandeld

wauw, what a view :)

We kwamen ook nog echte cowboys tegen op hun paard, de kinderen vonden het geweldig. Zeker toen één van hen ons aansprak. Echt typisch die vriendelijke Amerikanen. Daarom houden we ook zo van dit land. Uit het niets beginnen ze gewoon met je te praten. Wat een leuke ervaring weer.

Na al dat wandelen hadden we reuze honger. Hier aan onze cabins staan BBQ's dus wat is dan lekkerder dan een zelfgemaakte BBQ? Vlug naar het winkeltje hier tegenover ons en hup de BBQ aan. We hadden snel en heel lekker eten.

Het was weer een prachtige dag vandaag. Vorig jaar bezochten we ook al Bryce Canyon NP, maar toen hebben we ons beperkt tot enkel de uitzichtpunten in het park. Dit jaar hebben we geen uitzichtpunten gedaan maar wel gewandeld en dit was zoveel leuker. We vinden Bryce Canyon nog mooier dan we het al vonden.
Ondertussen is het hier half 9 's avonds en de kindjes liggen al uitgeteld in bed. Het zonnetje schijnt nog heerlijk, dus wij gaan nog even genieten van de fijne avond met een mooi uitzicht :)