Dag 4: Tucson

Zondag 10 juli 2016
HotelHampton Inn & Suites Tucson East/Williams Center
Temperatuur:  40°C
Aantal gereden miles: 60 miles

Nog even een klein stukje terug in de tijd. Gisterenavond zijn we nog naar het avondeten naar Macy's gereden, waar Evy werkt. Natuurlijk ging dit bezoekje niet zonder iets te komen, ik ben de trotse eigenaar van een nieuwe handtas :-) met dank aan Evy.

Naast Macy's zat toevallig een Cheesecake Factory, die we niet zomaar links konden laten liggen. We hebben ons laten verleiden door een lekker stuk Oreo Dream Cheesecake. Hmm wat was deze weer lekker.

Vandaag, zondag, stond Saguaro East NP op het programma. Nadat we tegen half 7 zijn opgestaan, zijn we eerst gaan ontbijten in ons hotel, en met gevulde maagjes waren we weer vroeg op pad. Het was ongeveer 9u dat we aankwamen en de temperatuur was toen al bijna 40°C, dus we hadden ons weer voorgenomen om maar geen wandeling te maken met de kindjes. Spijtig want je kan hier overal zo mooi wandelen. We hebben dus enkel de loop gereden met de uitkijkpunten. Maarja dan komen we maar eens terug als de temperaturen iets minder hoog zijn. Weer een reden om terug te komen :-)

Na Saguaro NP ging het richting Mount Lemmon. We zijn helemaal omhoog gereden tot aan Windy Point, ongeveer halfweg de berg, op een hoogte van 6000 feet, een 1800 meter. Hier werd de temperatuur dadelijk veel aangenamer, een 27°C. Onderweg kwamen we veel mooie uitzichtpunten tegen, waar je een uitzicht kreeg over gans Tucson. Wauw wat was het hier mooi! We zijn hier dan ook even gebleven en hebben onze middag picknick gegeten :-)
We besloten om niet verder bovenop te gaan, omdat Bram zich niet goed voelde. Bram en hoogtes gaat niet zo goed samen. Vorig jaar heeft hij ook last gehad van zijn maag toen we in Yosemite waren. Maarja zo erg was het niet, we hadden het mooiste wel gezien, denk ik. Dus helemaal terug naar beneden en dan richting Evy en Bart. Want we hadden een namiddag bij hun gepland.

Bij Evy en Bart hebben we eerst lekker gezwommen, want eens beneden in Tucson was het weer de volle 40°C dus we konden wat afkoeling gebruiken. Het zwembad was heerlijk. We hebben ons de ganse namiddag in het zwembad geamuseerd. De kinderen vonden het zo leuk dat ze er niet meer uit wouden.

Maar van al dat zwemmen kregen we natuurlijk honger. Evy en Bart hadden een heerlijke BBQ voorzien, en of hem lekker was! We hebben heeeeeeel lekker gegeten. Merciekes voor de leuke en gezellige namiddag en het lekkere eten. We komen zeker nog eens ooit terug als het mag van jullie :-)

Natuurlijk mocht een groepsfoto niet ontbreken, want de eerste dag waren we al vergeten een foto te maken. Een mooi aandenken aan een supermooie dag!

Morgen wordt weer een hele lange rijdag van 5u30. Dus we zijn maar vroeg ons bedje ingegaan zodat we vroeg aan een lange dag kunnen beginnen.